Monday, December 20, 2010

Seharian Gantung Keluar (hang-out)

Ok. Kami telah berjaya keluar dari dunia kebosanan.


:.Ceritera belakang lorong.:

Destinasi pertama yang dituju adalah ATM. Curi duit dari akaun masing-masing sebagai bekalan seharian. Hantu Kak Limah tunggu kat dalam wayang. Sebelum tengok, makan dulu. Adalah normal bagi kaum wanita untuk bergambar semasa makan. Ni saja nak bagi fakta ringkas. Tipu la kamu yang ada BINTI di hujung nama kalau tak pernah buat :)








Menonton hantu Kak Limah dengan perut kenyang. Oleh sebab ni cerita Mamat Khalid, aku bagi 4 bintang. Cerita beliau semua best ok. Cerita beliau adalah cerita Melayu yang akan ku tonton.

Lepas habis, aktiviti window shopping pon berlangsung. Ke butik Padini. Jalan laju-laju ke rak yang tertulis 'Sale 70%'. Banyak baju disepahkan. Lepas puas hati, pergi pula ke kedai-kedai menjual alat make-up. Kemudian ke Levi's, Converse, Summit, Yamaha etc. Motip ke Yamaha?? Semua dikunjungi dengan riangnya. Beg duit sentiasa dibuka dan ditutup. Melihat berapa helaian kertas yang masih ada dalam tu. Hati sangat puas. Kaum wanita memang suka saat-saat macam ni. Haram maklum. Rasanya, mesti penjaga kedai tu bengang dengan kitorang. Lain kali diorang patut letak tag 'lepas lihat, sila lipat/susun semula'.

Sangat penat. Masa untuk kembali ke jalan kebenaran. Keluar dari tempat yang menggoda nafsu kami. Tapi, kami makan lagi sekali. Banyak tenaga yang kitorang dah guna *alasan*


Calon-calon anugerah makhluk pelahap. Pemenangnya....

*
*

*
*

*
*

*
*


Faktor kemenangan: menyuap kentang dengan kedua-dua belah tangan, sambil menggigit burger yang dihulurkan oleh Seha



Akhirnya, kami pulang ke rumah tanpa membeli apa-apa. Nama pon window shopping kan =.=!! Ni semua sebab loan untuk next semester tak masuk lagi

4 comments:

  1. heheheh...ni bukan lapor dah nih....dah tahap kebuloq nih,heheheh

    ReplyDelete
  2. hahaha...

    org kebulur pon makan lg sopan dari beliau
    sungguh x senonoh beliau itu
    haha

    ReplyDelete
  3. As'salam...

    nie betul2 punya lapar nie..he3..

    p/s: 1st time sampai di sini, amy follow blog nie & salam perkenalan ye..

    ReplyDelete
  4. lapar tahap maksima
    hehehe..
    btw, salam perkenalan
    :)

    ReplyDelete