Saturday, November 6, 2010

Teknik Menjawab Peperiksaan

Ok. Fokus pada kata kunci




1. Apakah PANDANGAN anda tentang.................
Contoh jawapan: Pandangan saya berubah-ubah mengikut cuaca. Jika keadaan pada waktu itu hujan, maka pandangan saya akan menjadi kabur. Sebaliknya, pandangan saya akan menjadi silau jika cuaca adalah panas terik. Bla bla bla bla


2.Berikan PENDAPAT anda tentang.............

Contoh jawapan:Saya gagal mendapat apa2 impak daripada apa yang telah dinyatakan/ saya tak dapat apa2 pon


3. Apakah KESAN daripada........

Contoh jawapan: Kesannya adalah saya terpaksa perah otak untuk lulus subjek ini dengan menjawap soalan ini secara kreatif dan inovatif.


4. BILAKAH terjadinya peristiwa.............................

Contoh jawapan: Tarikh peristiwa tersebut tercatat di dalam buku nota saya.


5. TERANGKAN secara ringkas bagaimana.............

Tips dpt markah penuh: Jawap pakai pen yang warna terang + cerah tahap mata silau kalau tengok. Nak lagi best, pakai highlighter warna kuning.


*sesuai utk subjek addmath, paper 2

No comments:

Post a Comment