Wednesday, October 6, 2010

FB: perubahan ke arah kesangsian

Ok. Makin lama aku makin musykil + sangsi ngan fb. Mula2 diorang ubah layout. Tu ok la. Lepas tu fb kasi pamer semua privacy content. Masih boleh tahan sebab sekarang dah boleh ubah privacy setting tu. Sekarang ni diorang dok tayang nombo telepon pulak. Wei... Ingat kami ni ejen mencari jodoh??!!! Abis la Jay Sean boleh tau nombo telepon aku. Tak tido malam la aku lepas ni sebab Messi akan call tiap2 malam ajak training bola. Tu belom kira Drogba mesej ajak pegi tengok wayang. Kalau Anuar Zain call ajak duet sama2 macam mana?? Lepas tu mesti Zizan hantar pesanan ringkas ajak jadi host Rala Lawak. Aku belom bersedia untuk menghadapi semua tu. Huhh... Ni semua salah fb sebab kasi tayang nombo telepon aku.

Untuk stalker2 yang berkaliber, kes tayang nombo telepon ni mesti dorang suka (mengata diri sendiri). Ye la. Selama ni stalker2 tersebut cuma boleh tengok profile je. Lepas ni dah boleh MMS dah kan kan kan?? Boleh la hantar mesej "hai.. bila kita boleh cauple??" kat awek atau boi-pren yang selama ni dok sebok di'stalk'. Ini bukan la satu tabiat yang baik.

Jadi, marilah kita beramai-ramai remove nombo telepon kita sebelum Jay Sean, Messi, Drogba dan rakan seangkatan diorang hadir dalam kehidupan kita. Lagi satu, jangan suka2 confirm friend request dari orang yg kita tak kenal. Add diorang pon jangan. Bia la orang cakap kita sombong ke, apa ke. Bukannya diorang yang bayarkan bil berudband kita. Paling tak tahan bila dah confirm, diorang boleh buat bodoh macam tunggul kayu kena sepak. Sekian, pesanan dari penulis belog ini. Blaaaa.......

No comments:

Post a Comment