Friday, June 4, 2010

England Julang Piala Dunia...


Itu cerita 44 tahun lepas. Tahun ini?? Mungkin!! Aku dengan England memang tak dapat dipisahkan. Bukan sebab aku kembar kepada England. Bukan juga sebab England jiran aku. Tapi aku memang KipasSusahMati England. Sekarang ini semua orang tengah demam World cup (WC). Paling best En. Hafezi sebab dia dapat pergi South Africa seminggu free of charge. Sumpah jealous!!! Oleh sebab aku jealous, aku nak mengarut pasal England.

Ramai yg cakap team England tahun ini tak sehebat 4 tahun lepas. Tapi sebagai KipasSusahMati, aku letakkan harapan yang tinggi pada team England, setinggi Peter Crouch. Mengharapkan yg mereka akan gegarkan South Africa dengan gol yg banyak, sebanyak bulu kaki Rio Ferdinand. Buktikan pada seluruh alam semesta termasuk pada makhluk planet Pluto yg England bukan team belasahan. Three Lions the best!!!

Three Lions...!!!

Kepada player England, sila ulang sejarah 44 tahun lepas. Abaikan frasa usah dikenang sejarah silam. Kalau frasa itu masih jadi pegangan, baik mansuhkan subjek Sejarah kat semua sekolah. Tahun 1966 ialah first time England dapat peluk kucup cium piala dunia. England kalahkan Jerman 4-2. Lelaki yg ICnya tertulis nama Georff Hurst buat hatrik. Tapi yg peliknya, sampai sekarang orang tak puas hati dengan secong gol dia. Alamak.... dah 44 tahun kot gol tu.


beratur ikut ton warna kulit

Tahun ini, ucapan terima kasih patut diberikan kepada Fabio Capello yg berjaya bawa England masuk WC. Ye la.. Kalau Capello tak ada, sapa nak latih player England. Tak kan nak suruh Misbun Sidek. Tak kan nak upah Santokh Singh. Tak mungkin juga England akan import Akmal Rizal untuk jadi coach. Semoga tahun ini merupakan tahun bertuah Mr Capello.


"mana air aku!!!", Fabio Capello

Pesanan terakhir buat kesebelasan utama England,sila belasah team lain dalam group C. Algeria, Slovenia dan USA. Lepas itu, pastikan korang main di padang stadium Soccer City, Johannesburg pada 11.7.2010 untuk final World Cup 2010.


player baru, pengganti Beckham :)

No comments:

Post a Comment