Sunday, June 13, 2010

Jangan Datang Rumah Aku


"ada orang tak"
___________________

"Berani la keluar rumah. biar orang besi buruk tangkap"

Ayat yg mak aku selalu cakap bila aku nak main pondok2 waktu tengah hari buta atau maghrib2. Dengar je mak aku cakap macam tu, terus lari masuk rumah tanpa ragu2. Tutup pintu rapat2. Kecik lagi time tu. Tapi ayat jampi mak aku ini berkesan sampai sekarang.

Sekarang ini umur dah 19, badan dah besa gajah, still takut dengan jampi mak aku tu. Sumpah tak paham kenapa..!!! Jangan harap aku akan buka pintu bila aku duduk sorang2 kat rumah. Dengar je orang bagi salam @ ketuk pintu, terus pura2 tidur. Buat macam orang pekak tuli. Pejam mata rapat2 dengan harapan aku tak akan nampak sapa yg datang. Apa yg aku bayangkan?? ORANG JAHAT MUKA BURUK BAWAK SABIT. Choi...


"Alamak.. ada org datang!!!"


"Rumah ko tak ada orang eh semalam. Aku datang tak ada orang bukak pintu pon"

Ayat yg selalu aku dengar, side effect dari perangai huduh aku ni. Nak kalis punya pasal, aku jawap je tak ada. Padahal aku ada je kat dalam rumah. Tapi masalah bila orang tanya soalan tu kat mak atau abang atau akak aku.

"semalam ****** datang. Mak usu tak perasan eh" mak @ akak @ abang
"Tah... Tak perasan pon. Ida tengah mandi kot" aku

Kesimpulannya, jangan datang rumah aku time aku sorang2. Lagi satu, jampi ini juga digunakan terhadap anak sedara aku.

No comments:

Post a Comment